reklama

Cudzoložstvo

O pár dní bude ten deň, kedy sa dostane kniha Cudzoložstvo aj na slovenský knižný trh. Kniha o samote, láske, zmysle všetkého, čo nám môže jej autor ponúknuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po prečítaní mojej poslednej knihy od Paula Coelha, autora brazílskeho pôvodu, som si povedala, že už viem, aké budú všetky jeho knihy. Aký má štýl, ako premýšľa, kde hľadá útočisko, jednoducho, myslela som si že ho mám už dokonale prečítaného a že ma už nemôže ničím prekvapiť. Omyl! Mojou poslednou knihou tohto spisovateľa v dôchodkovom veku, v ktorom by slovenskí ,,dôchodcovia" ešte stále chodili do práce, bola Brida. Kniha nemastná, neslaná, o dievčati ktoré išlo so svojim starým priateľom kamsi do zabudnutej dediny.Sami nevedeli prečo a možno som to nepochopila ja. Bez peňazí sa jeden druhému vzďaľovali a približovali, skrátka jeden bludný kruh. Naozaj ma táto kniha vôbec nezaujala. 
Dnes však, pár hodín pred vydaním knihy CUDZOLOŽSTVO mám prečítané všetky dostupné úryvky z tejto knihy, sledujem Coelha na jeho facebooku, vidím ako sa raduje, ako zdieľa s celým svetom radosť z úspechu jeho knihy.
Čo je to vlastne cudzoložstvo? Je to stav mysle? Alebo fyzické porušenie konvencií daných dnešným a vlastne skôr minulým morálnym svetom? Ten dnešný sa morálnym už bohužiaľ nazvať nedá. Je možné dať medzi cudzoložstvo a neveru znamienko rovnosti? Často sa mi stáva, že za ukončením opytovacej vety dám za otáznikom ešte aj bodku. Je to niečo podobné ako cudzoložstvo. Ľudia by sa radi pýtali, no radšej ukončia vetu bodkou. Nenechávajú otázniky, nerozvíjajú fantáziu, nenechávajú po sebe stopu v mysliach druhých ľudí. Nechávajú ich odpočívať a ich mysle ostávajú zatvorené, v oddychovom režime, lenivejú. nemyslia na druhých, myslia iba na seba a svoje pohodlie. Nedokážu sa obetovať, nedokážu byť sociálni aj keď iba v myšlienkach. No každý čin sa začína v hlave - či ten dobrý alebo ten zlý. 
A tak aj cudzoložstvo - cudzia lož. Sám seba človek neoklame. Môže klamať iba druhých - že sa má dobre, že je šťastný, že mu nevadí že pes rozhrýzol rohožku, že ho práca baví a čierna škvrna na vankúši je od neodmaľovanej maskary a nie od ustavičného tichého plaču do vankúša nad životom ktorý ho dusí. 
,,Cudzoloží" sám seba, snaží sa oklamať svoje vnútro. No keď sadne na vyžehlené periny noc a tma nás zahalí viac ako by sme chceli, všetky lži vyplávajú na povrch aj keby sme ich ako chceme dusili. 

Neklamme druhým a najmä nie sbe. 
 

Mária Pažmová

Mária Pažmová

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladá, ambiciózna, tvrdohlavá avečne zasnená slečna. Mám rada kvalitné knihy, úprimných ľudí a cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu